Wednesday, January 13, 2010

Jengking ke Jengkaut??

Jom nyanyi...
Happy b'day to u...
Happy b'day to u...
Happy b'day to Scorponok...
Happy b'day to u...

Phuuuhhh...aku tolong tiup api lighter...

Hahaha...bukan b'day pun sebenarnye, tapi ulang bulan ke 2 aku ngn Scorponok aku ni 2 hari lepas...11 Januari..
mesti awok2 sume x tau Scorponok tu ape kn??? ada la 4-5 orang yang tahu pn..mabe..
Scorponok bukan decepticon dalam movie Transformers atau pun transformer TNB mahupun transistor yang kite blaja mase kemahiran hidup kat skolah dulu, Scorponok ni adalah scorpion atau pun nama glamour dia jengking yang aku bela...
aku sendiri panggil ponok je, tu pun atas idea & cadangan kawan aku 1 mse dulu...
Makhluk yang aku sendiri tak tahu berapa umor sebenarnye ni bukanla makhluk ganas, kejam dan jahat seperti yang di gembar-gembur kan..
k la, tengok gambar ni... Cekidaut..
..

comel kan...



masih comel...

Ye..ponok ni berbisa, tapi menurut kajian ada beberpa spesis jengking je yang berbisa.. aku sendiri penah kena sngat jugak ngan ponok ni.. maklumla "beginner" ataupun "rookie" macam aku ni mane paham sangat perangai ponok ni dulu, tersalah pegang memang kene la skali.. tapi ok, sakit dia sikit je.. maybe sengal sikit tapi
lepas beberapa jam ok la balik...

Aku tau...benda ni tk kiut macam hamster, ferret ataupun sugar glider yang orang duk bela sekarang ni.. tapi bagi aku dari sini kita lebih paham haiwan2 macam ni... mama aku sendiri pun suka sangat tengok ponok ni kalau kat umah..
That's all... pada sape2 yang minat ngan haiwan camni, tryla bela.. best tau..
Love my Scorponok...(^_<)
 

2 Kata-Kata Hikmat:

A d'Z on January 14, 2010 at 3:37 AM said...

xde keje la tu... adeh! cuak ak tgk ekor c ponok tu!

Mumia.Megat.Menjelma on January 14, 2010 at 6:50 AM said...

Huk2...ekor je..xpe..