Saturday, January 16, 2010

Sempurnanya Hariku

Tepat jam 12 tengah hari...matahari memang terpacak atas kepala pada ketika itu.. tak jauh dari tempat ku berada, kelihatan bas-bas suasana edaran berkeliaran ke hulu ke hilir membawa penumpang yang tak seberapa..
Entah mengapa ku rasa tenang, tenang sambil berehat di bawah pokok kayu manis... ye, kulit pokok kayu manis datangnye dari situ la..
mataku kadang2 menjeling kotak rokok surya milik Pok Mud, dalam hatiku tertanya-tanya "mane la dia beli surya ni...??"
tak penting.. kita skip bab tu...
selang beberapa minit selepas itu..kedengaran... "kkkkrrrrrrrriiiiiittttttttttttttttttttt........"
bunyi seolah2 zip seluar di buka.... lalu mataku teralih ke arah joran yang di letakkan x jauh dari tempat ku berada... Pok Mud dan Ira terus menyebut namaku "megat...."
Lalu aku terus menerjah ke arah joran, mengepam @ menggulung tali di kekili dengan tenang...
tak lama... kira-kira 5 minit bertarung, aku menang....
Inilah hasilnya.. dalam hati aku berkata..."tuah partner aku ni kot...dia x pnah memancing pn, sentuh joran pn x penah...ok la kn.."
Thanx..next week kite 1 team lg la eh...


Pok Mud tolong naikkan tu.


Ira, Ikan & Aku...Dud tumpang gak tu.

Ni memancing masa kelas Ko-kurikulum je.. joran tu pun bukan aku punya, Pok Mud yang bagi suh wat mancing.. next week baru "senjata" aku turun.. macam biasa la kan.. mat saleh panggil "catch & release".
kami kat koko ni panggil TAGAL... TAngkap, GAmbar, Lepas.. So.. selamat la ikan Jelawat tu..hehe..
tu je la.. Next week kalau ada rezeki aku buh gambar lagi.
That's All....


4 Kata-Kata Hikmat:

Jalilah Jali on January 27, 2010 at 12:02 AM said...

punye la bany0k kursus laen mu pilih memancing jug0k erk?
haha..vintage 0h!

Mumia.Megat.Menjelma on January 27, 2010 at 7:26 AM said...

Hehehe...mmg mancing & jiwa aku x dpt d psahkan..
mehla join.. :-P

intaq on February 20, 2010 at 12:10 PM said...

jolo ko mu dpt ike 2..ko mu bli psr salor?ngeh3

Mumia.Megat.Menjelma on February 20, 2010 at 2:59 PM said...

Owh...sampai ati...
nnti mu ikut aku skali g ngail bru mu tau skill aku...hak3..